عکس | ماری که از دهان مار پیتون بیرون آمده

در نگاه اول به نظر می‌رسد مار از دهان مار پیتون بیرون آمده، اما در حقیقت در رویدادی نادر مار پیتون در حال هم‌نوع خواری است.
عکس | ماری که از دهان مار پیتون بیرون آمده
کد خبر : ۴۸۴۸۲

همنوع‌خواری در مار‌ها بار‌ها در طبیعت دیده شده است و در یک مورد نادر در منطقه‌ای ساحلی در شمال کوئینزلند، واقع در شمال استرالیا، یک مار پیتون سر سیاه در حال خوردن یکی دیگر از اعضای همان گونه یعنی پیتون سرسیاه دیگر، مشاهده شد.

این صحنه نادر در پناهگاه حیات وحش دشت پیکانینی استرالیا (AWC) مشاهده شد، لحظه‌ای که مدیر آن مجموعه، نیک استاک را کاملاً شوکه کرد. در واقع، استاک باید به مار‌ها نزدیکتر می‌شد تا متوجه شود که آنچه او شاهد آن است، صحنه‌ای از هم‌نوع‌خواری بود، زیرا او یک مار پیتون سر سیاه را دید که مار پیتون کوچکتر دیگر را گیر انداخته و مشغول بلعیدنش بود.

عکس | ماری که از دهان مار پیتون بیرون آمده

استاک با کمک دوربینش این رفتار نادر مار‌ها را مستند کرده‌است؛ در حالی که کارشناسان شاهد خوردن گونه‌های دیگر مار توسط مار پیتون‌ها بوده‌اند، ثبت گونه‌ای در حال خوردن یکی از نوع خود در دوربین غیرعادی است.

استاک گفت: «من قبلا شاهد خوردن یک مار قهوه‌ای شرقی و یک مانیتور خال زرد توسط مار پیتون سر سیاه بوده‌ام، اما این اولین باری بود که شاهد خورده شدن یک مار پیتون سر سیاه توسط یک مار پیتون سر سیاه دیگر بودم.»

عکس | ماری که از دهان مار پیتون بیرون آمده

این رفتار به ندرت در خارج از اسارت در دوربین ثبت می‌شود، اما یک بوم شناس می‌گوید این پدیده آنقدر‌ها هم که مردم فکر می‌کنند غیر معمول نیست. او توضیح داد: «پیتون‌های سر سیاه ترجیح می‌دهند خزندگان را بیش از پستانداران بخورند و شناخته شده است که خزندگان بزرگتر از جمله بزمجه و حتی مار‌های سمی می‌خورند، بنابراین من تعجب نمی‌کنم که اگر فرصتی ایجاد شود، پیتون سر سیاه یک پیتون هم نوع خودش را وعده غذایی خود، قرار دهد.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر